tisdag, januari 24, 2006

Svart och vitt

Läser intervjun med Karolina Lassbo i Svenska dagbladet och småfnittrar för mig själv. Jag gillar Karolina Lassbo och hennes blogg, jag tycker att den är rätt rolig, men jädrar vilka olika människor vi är.

Karolina talar i den om hur hon lägger pengar på att lyxa till vardagen. Jag är precis tvärtemot. Jag lever ett ganska enkelt liv här hemma i Sverige. Istället sparar jag så jag kan åka ut i världen några gånger varje år. Hon förklarar även att hon gärna lägger extra pengar på att få "kvalité". Jag däremot är totalt asienfrälst och gör nästan all min shopping där. I s f att köpa 1 par rock and republic, köper jag 20 olika jeans.

"Däremot skulle jag aldrig kunna gå på stan i en hood-jacka eller ett par skor utan klack. Då skulle jag känna mig som en slacker som lufsade omkring."

Ha ha ha, jag är ju drottningen av den stilen! jag använder inte högklackat ens. Just nu kör jag med mina fordrade Converse Allstars. Perfekta i kylan.

Men jag kan inte känna mig som en slacker. Bara idag har jag fått tre komplimanger för mina grejer, bland annat en av mina 10-kronors-väskor jag köpte i Beijing.

Ja, bloggvärlden är verkligen inte enhetlig.

Inga kommentarer: