söndag, januari 01, 2006

Surmeddelande

Okej, ett litet surmeddelande nu. Hade helst inte velat men jag måste.

Det här är en privat blogg. Jag skriver här för att jag tycker att det är roligt. Jag tjänar inga pengar på den och bloggen är en hobby - inte en sysselsättning.

Jag kan alltså inte skriva om allt. Jag kan till exempel omöjligt göra ett stort reportage om Xian på den här bloggen då jag aldrig besökt Xian. Det går heller inte att hota mig med att ni ska kontakta blogger.com och säga att jag inte ger er god service och se till att jag får sparken.

Jag är väldigt snäll och går med på att kolla upp det mesta när jag ändå är i Beijing. Men om jag säger att jag inte kommer hinna så får ni respektera det. När jag åker till Beijing är jag på semester. Visst gör jag vissa skrivjobb om Beijing åt andra företag men jag är inte en 24-h-konsult. Jag uppskattar därför inte arga mejl med skäll för att jag inte vill leta upp priser på jaktprylar i Beijing. Vill ni att jag ska göra detta så sure - kontakta mig med ett bra pris så kan jag göra ett reportage för er. Men vill ni ha enkla tips, som är gratis, så kan ni inte förvänta er att jag ska ställa upp på allt.

Och än en gång: blogger.com är inte min chef. Det går alltså inte att skicka mejl om att jag ger dålig service till dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med ditt underhållande frivilligskrivande. Det är självklart på dina villkor, och man måste vara lite tappad bakom en vagn för att tro något annat. Vilka pallervantar alltså.

Sven Holmström sa...

Aldrig hört talas om den typen av brev till blogger-bloggare. Ta det som ett tecken på att din blogg är populär! Fast ytterst bisarrt låter det.

/Sven (bosporen.se)

deeped sa...

jösses... så bisarrt!