tisdag, januari 24, 2006

Torsdag 12 januari

Näst sista dagen och vi började längta hem lite. Johan saknade sin säng, jag min mamma och Gustav... nja han längtade väl inte hem så mycket. Han var mest shoppinggalen.

Vi startade dagen med Wangfuijing. Det är ett ganska roligt område med tanke på dess överdådiga varuhus som delas av med små, enkla marknadsgränder. Vi gick in i alla varuhus, i alla gränder och tittade på människor. Jag och Gustav passade på att köpa ett par böcker till, bland annat extremt roliga Mao Zedong - Man not GOD! som är så överdrivet propagandaisk.

Till lunch åt vi pizza på Oriental Plaza som kostade 38 kr och därmed blev vår dyraste mat under hela resan. Det är ganska roligt att se hur kostymnissarna trängs på Mr Pizza som hade varit ganska white trash här i Sverige.

PÅ eftermiddagen tog vi tunnelbanan till min favvisdvdaffär. Jag och Gustav handlade på oss en hel del dvd-boxar och fastnade där rätt länge. Tjejerna som har affären är så loverly att man fastnar där i timmar! Jag och Ling, en av tjejerna, lärde varandra våra språk. Hon var asgrym medan jag var sådär bra på att uttala kemiska former på kinesiska (hon är kemistuderande).

Sedan bar det av till leksaksmarknad där Gustav och Johan köpte japanska porrdockor (?!). Jag något roligt fick de ju ha.

Hela kvällen ägnades åt att packa, slänga och fixa. Gud vad vi hade grejer! Jag slänge nästan allt jag hade haft med mig. Som tur är har jag lärt mig vid det här laget att jag gör det, så jag tar bara med mig kläder som jag inte använder längre. Som ni säkert förstår är jag därför sjukt omodern i Beijing. Men det kvittar.

Kommer att skriva mer om shoppingen sen, håll till godo, men här är två foton:


Och det här är bara MINA grejer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag blev då verkligen inte mindre sugen på att åka nu, nejdu! :-)

Jag är grymt trött, ska läsa din blogg noggrannare imorgon, godnatt

Unknown sa...

Ha ha, visst är det juste! Jag tänkte ta lite närmare foton så man ser bättre, Så sjukt bra shopping!