fredag, februari 24, 2006

Kineserna ska disciplineras

Läste i Fredriks blogg att kineserna ska få lära sig vett och etikett a la västerländskt manér. Ha ha, ja mycket gillar jag hos kineserna men de kan verkligen vara oförskämda. På tunnelbanan bangar de inte för att ställa sig tio cemtimer framför dig och glo tills du ska gå av. Under tiden bangar de inte heller för att hosta dig lite i ansiktet, eller rapa eller fisa högljutt. På gatorna spottar de med högljudda harklingar och snorloskor ligger överallt. Går du ut tidigt på morgonen kan du räkna med att se både en och två damer komma promenerande i pyjamas med frukost under armen. De röker överallt och bryr sig inte ett dugg om att det kan störa andra.

Nu är jag så tråkig att jag gillar det! Jag tycker att kineserna är asroliga! Första gångerna man hör de där harklingarna och högljudda spottningarna rycker man till och vänder sig snabbt bak där man förväntar sig se ett bråkigt ungdomsgäng. Istället är det en 80-årig dam på son morgonpromenad. Och givetvis tar jag alltid tillfället i akt att leka arga leken med farbröderna som glor på mig.

Ha ha, jag har fantastisk humor!