onsdag, februari 22, 2006

Bra shopping


Många undrar vad man shoppar i Kina, vilket utbud som finns. Här kommer min högst personliga lista på den bra shoppingen (+) och den dåliga shoppingen (-). Bilden ovan visar vad jag hade med mig från förra turen. Och det här är självklart min subjektiva uppfattning. Många har nog andra erfarenheter

+
Jeans
Handväskor
DVD
Sjalar
Klockor
Skor
Lins till kameran
Jackor
Konst i små butiker
Huvtröjor och sportiga kläder
Pärlhalsband
Plånböcker och korthållare

-
Te
Underkläder
Dyra kopior
CD-skivor
Minneskort
Batterier till kameran
Konst av konststudenter på gatan
Finkläder
Ädelstenar

5 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Konstudenter - är det såna som studerar koner? :-p

Unknown sa...

Eva: Jag skulle satsa på Wangfuijing, de har störst utbud av västerländska varor om man ska köpa sådan konst
Hudvårdprodukter finns det mycket av på Tianyi Shichang som ligger söder om Trumtornet.

El Mango: Ha ha, jag ska sluta korrekturläsa mina inlägg. Fatta att jag ändrade det när jag för en gångs skull korrade!

Anonym sa...

De gröna skorna längst ner bredvid de rosa converse och den där svarta huvtröjan med rosa blankt foder. jag är kär!! :-) (tror jag, man ser inte något utav det särskilt väl, men det verkar väldigt snyggt)

Unknown sa...

Ja det är de, särskilt skorna! jag är ju frälst när det gäller Puma så det är perfekt!

Anonym sa...

Vad är det för dvd till höger om Roma??? Blev så nyfiken...