lördag, februari 11, 2006

Hjälp mig!

Idag har det inte blivit något bloggande då jag varit hemma hos min mamma och försökt fixa hennes dator hela förmiddagen och eftermiddagen. Suck. Gör det ungefär en gång i halvåret men nu tror jag i ärlighetens namn att det är kört. Plus att jag är såååå trööööött på att fixa den förbannade datorn, i och med att det är min syster som nätdejtar och chattar och då laddar ner väldigt opålitliga program som laddar ner ännu fler opålitliga program.

Så nu har jag suttit en hel dag med en dator som har ungefär 40 spionprogram och dessutom trojanska hästen. Formattera om eller?

Har ni tips på något bra program så säg till. Varken Norton eller Adaware hjälper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En del spionprogram och annat kul kan du hitta under Kontrollpanelen - lägg till/ta bort program. Sedan är det bara att plocka bort det du tycker verkar onödigt eller ser skumt ut.

Unknown sa...

Ja jag gjorde det men då blev det bara värre. *suck* Då såprade det ur totalt.

Anonym sa...

Ja, då är det nog bara att formatera om hela skiten. Kanske bättre än att riskera mer skit på datorn. Sätt in barnspärr på datorn som syrran inte kommer åt så kan hon inte göra vad som helst på sidan. Ett annat tips är att göra brandväggen med högre säkerhet så att vissa sidor är oåtkomliga om de är osäkra.