måndag, december 05, 2005

JAG JAG JAG

När jag skrivit den här bloggen har jag haft som mål att vara personligt objektiv, d.v.s. jag har velat berätta om mina resor till Beijing och försöka ge bra tips, men inte låta den handla om mitt eget liv här i Sverige. Då jag fått några nyfikna frågor och även ett visst intresse genom enkäterna tänkte jag göra en snabb presentation om mig.

Jag heter alltså Ulrika och är 23 år och bor i Lund. Jag studerar för närvarande historia på Lunds universitet och har tidigare studerat Svenska, litteraturhistoria och pedagogik. 2007 kommer jag att vara gymnasie- och komvuxlärare i dessa ämne och hoppas på att kunna jobba utomlands.
Som ni säkert förstår så tycker jag om att skriva, det gör väl alla svensklärare. Förutom den här bloggen är jag redaktör på ressidan backpacking.se, har skrivit några artiklar som publicerats på norska STA Travels och håller för närvarande på med ett projekt med min mycket, mycket talangfulla vän Linda som har med reselitteratur att göra.
Då jag är student tillåter inte plånboken alltför många resor men jag brukar komma ut i världen ungefär 2 ggr om året. detta år har jag besökt Kina, Thailand, Malaysia och Singapore. Ett riktigt Asienår!

Jag är absolut ingen expert på Beijing utan vill bara dela med mig av mina erfarenheter. Första gången jag skulle till Beijing tyckte jag att det var så svårt att hitta bra info och ngn att be om råd. Min avsikt är helt enkelt att ge lättillgänglig info för den som vill ha.

Gud vad svårt det är att skriva om sig själv! Ja ja, här är en liten presentation i a f. Undrar ni ngt är det bara att skriva!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för all information! Vi drar till Beijing imorgon. Ska verkligen bli härligt. Vi hittade flyg med Finnair för 3900 kr. Såg att du inte var särskilt nöjd med Finnair men till det priset får man nöja sig!

Tack!

/Magnus

Unknown sa...

Nämen så illa är det absolut inte! det är bara jag som är bordskämd för att jag åkt mycket med SAS.

3900 är onekligen ett bra pris.

Hoppas ni får en trevlig resa!