fredag, december 30, 2005

Mycket snack om sevärdheter

Ja, som ni säkert märker så skriver jag mycket om sevärdheter just nu. Dels för att 38 % av er vill läsa om detta ser jag i min undersökning, och dels av rent egoistiska skäl. Jag åker ju om tre dagar så jag måste friska upp minnet litet grann. Jag får ju agera guide åt Gustav och Johan, vilket jag alltid gör. Jag anlitar knappt guider på resor längre för jag kommer på mig själv med att tänka "men varför berättar hon inte om det här" eller "vänta, nu glömde hon det där" och jag inser att jag i många fall kan mer än guiden.
Jag är en sådan person som läser in mig enormt mycket inför resor. När jag åkte till Rom förra sommaren hade jag redan läst latin och därigenom rätt mycket kunskap, plus att jag läste ALLA (och det var många) guideböcker om Rom som fanns på Lunds och Malmös bibliotek. Ha ha, jag är en vandrande kunskapsbank har jag insett.

Inga kommentarer: