fredag, december 23, 2005

Roligt roligt roligt tips

När ni är i Beijing så måste ni kolla på reklam.

När jag var där sist så hade en film premiär som hette I, Robot. Varje gång jag såg reklamen så stannade jag till och tänkte "Gud vad konstig huvudrollsinnehavaren ser ut, hmmm". Precis innan jag skulle åka hem så kom jag på vem det var. Will Smith så klart!

Det här är väl en typisk asiengrej: man bleker de svarta. Anledningen att jag inte kände igen Will Smith var helt enkelt för attd e blekt hans hy så han var lika vit som jag. Absurt? Ohh ja.

En annan väldigt rolig reklam var en som gjort av staten för att varna för HIV. Och visst tanken är god, men reklamen visade en läkare och en sjuksköterska som stod såhär:



(Fast det här är jag i Bangkok i somras, men ni förstår ju posen!)

Ha ha ha.

Jag förstår verkligen inte vad de ville ha fram med reklamen. HEY, du där, du är UTVALD!

Inga kommentarer: