torsdag, december 08, 2005

Trevligaste mejlet någonsin!

Skickade ett kort mejl till Euroo china idag, då jag alltid "förvarnar" alla företag jag skriver om. Jag fick det mest utförliga mejlet tillbaka med personliga tips, kompletteringar till katalogen ett godkännande att använda deras bilder. Där pratar vi om god service! Jag har rest minst två gånger om året, ofta mer, och har därmed varit i kontakt med otal resebyråer, och det här är helt klart det bästa bemötandet jag någonsin fått!

Några tips jag fick av Euroo China:

- Priset på deras resor sänks om man väljer att bo på Song He Hotel
Ulrikas anm: Väldigt bra mellanklasshotell
- En av färdledarna, Johan, talar mycket bra kinesiska
Ulrikas anm: När jag besökt Kina har jag sett många guider till svenska resebyråer som varit 17-åriga kineser med inte alltför bra engelskkunskaper. Att ha en guide som talar svenska men även behärskar kinesiska är guld värt!
- De skräddarsyr reser till alla sorts resenärer - pensionärer, backpackers, läkare, ingenjörer - allt så att resan passar perfekt för ändamålet
Ulrikas anm: Mycket bra första gången du reser till Kina. Vem har inte avskräckts från bussresor i Europa på grund av rädslan för att enbart hamna med icke-liksinnade människor?
- Om man besöker Beijing kan Euroo China fixa så att man kan åka några dagar till Beidaihe, där man kan sola och bada.
Ulrikas anm: Perfekt för sommaren då Beijing är olidligt varmt.
- Carrefour har tre varuhus i Peking och där kan man bla köpa skjortor +mycket, mycket annat (kläder, leksaker, dvd, cyklar, sport, mat etc). Det ärnärmast att jämföra med ett svenskt Åhléns. Bra kvalité och ofta riktigtlåga priser. Många varor reas ut när säsongen är över. Själva brukar vihandla på Carrefour i Chaoyang (ligger vid International Exhibition Center,i närheten även av SAS Radisson)
Ulrikas anm: Hur har jag kunnat missa det?

Slutsats: Jag är mycket, mycket imponerad av Euroo China och kommer absolut att åka med dem om jag ska ta en rundresa i Kina.

Inga kommentarer: