söndag, maj 07, 2006

Bloggmobbning

P1 frågade idag om jag vill diskutera bloggmobbning i radio imorgon. Tyvärr har jag tappat rösten.

Men lite roligt är det när jag kollar min mejl och ser följande mejl:
Bakgrund: Jag och moderatorn Jon på BP såg två inlägg av samma person i forumet som innehöll hets mot folkgrupp. Vi tog bort varsitt. Men jag är tjej.

"vi tycker att denna Ulrika ar en opassande provocerande person som vi inte fattar varfor hon skall lagga sig i allas asikter hela tiden, fan hon maste ju fatta att det ar sverige vi bor i samt att andra har asikter an henne. Hon ar ju ta oss fan med i varje topic ni har pa backpacking, man undrar hur mycket hon styr och staller detta backpacking som var jattebra INNAN hon kom med i bilden, ta bort slynfan och lat det blir som forut"

I o m att ingen mejladress lämnades skriver jag svar här:
Ja, jag styr och ställer som fan på sidan, i o m att jag är redaktör för den. Det har jag varit i 1,5 år, men när jag blev anställd som det och började få betalt så började ni skicka sådana här mejl. För ja, jag vet ju vem ni är, det är ni som reser runt i sydamerika som blev skitsura för att jag inte lyder er och därför hotar mig med jämna mellanrum.
Men ärligt, det är inte så smart att skicka ett sånt här mejl till mig själv. Jag kommer inte avskeda mig själv.
Och jag hade gärna velat ställa dig en fråga: varför känner så många killar sig så hotade av mig?

Inga kommentarer: