lördag, maj 06, 2006

Ånger

Ibland kan man verkligen ångra att man inte shoppade en sak man tänkte shoppa. Jag har en sån grej.

På Wangfuijing finns en Foreign Bookstore där jag köper massor av böcker. Det är hur billigt som helst. Inbundna böcker kostar 20-30 kr och i år köpte jag bland annat Pu Yis självbiografi. Givetvis är det engelsk översättning, inte svensk.

När jag handlade årets bokranson stod jag länge och fingrade på en bunt vykort. Det var en tjock liten ask med vykort. Bilderna var fotografier och målningar av Kinas 10 största/kändaste kejsare. Den kostade 10 kr. Jag tänkte att det var onödigt och köpte den inte.

åh vad jag ångrar mig.

Mitt tips: blir ni sugna på något i Beijing så köp det! Ni kommer att ångra er enormt när ni kommer hem. Är det så att ni ångrar er kan ni alltid ge det till en städerska eller någon annan trevlig kines ni träffat under er resa.

Inga kommentarer: