onsdag, maj 10, 2006

telefonnummer

Jag måste ta bort mitt telefonnummer från min mejl! När jag mejlar ngn står alltid mitt mobilnummer längst ner i mejlet, i o m att det är min jobbmejl.

Det jobbiga är att folk faktiskt ringer det! Och då är det inte om jobbet eller nån vän, utan människor som erbjudit mig ngt jag tackat nej till!

Igår fick jag ett mejl av en kille som ska starta en Kinablogg och han försöker ragga skribenter till den. Han mejlade mig igår och frågade och jag sa nej, tidsbrist. Jag gillar verkligen idén och kommer säkerligen följa bloggen men jag har inte tid. Dessutom var jag tvungen att skriva minst två inlägg om dan och det funkar inte. När jag är bortrest bloggar jag inte. Så är det bara.

Idag ringde han 7.45 och började tjata! När jag ännu en gång sa nej så ringde han igen 11.30 och denna gång försökte han hota mig med att han i s f bara kunde sno några inlägg om dan från min nuvarande blogg (vilket han inte kan, jag har copyrighten).

I såna lägen har jag världens bästa knep. Till slut sa jag okej. han blev då väldigt nöjd och sa att jag kunde börja imorgon. Jag frågade då vilken adress jag skulle skicka fakturan. "Fakturan", sa han frågande? "Ja du tror väl inte att jag gör det här ideellt? Jag fattar att du tjänar pengar på reklamen via sidan. Vad ska vi säga? 5000 i månaden?".

Han blev tyst och sa att han ändrat sig och la på. Nu slipper jag nog fler samtal.

Inga kommentarer: