lördag, maj 06, 2006

Chocking news!

Dagens chockerande besked. Jag funderar på att radera bloggen och sluta blogga.

Det har växt fram de senaste dagarna efter att jag insåg en sak. Jag har absolut inget emot att bli ifrågasatt, då jag vet att jag kan mycket och aldrig skulle skriva något jag är osäker på. Jag och John har till exempel världens mest intressanta diskussioner och det får alltid mig att läsa på ännu mer och lära mig ännu mer.

MEN jag börjar bli lite less på att först få en kommentar om hur himla bra jag är/hur intressant den här texten var/hur fina bilder jag tar/hur söt jag är, för att sedan läsa en jävligt trashig kommentar i stil med "Ah, men hon gillar ju bara Beijing för kopiorna liksom, hallå det fattar man ju" av samma person i en annan bloggs kommentardel.

Hallå, säg det till mig! Jag blir bara trött när jag läser sånt. Jag är inte särskilt känslig, Daniel har skrivit till mig att han hade bränt upp skiten om hans flickvän köpte likadana handväskor som jag (ha ha, sjukt kul ju!).

När sånt händer känns det som om bloggen blivit för stor på nåt vis. Jag är BARA Ulrika som gillat Kina. Jag är inte en utnämnd Beijingexpert, varken av mig eller någon annan. Ni behöver inte fjäska för mig, absolut inte, om ni ändå ska trasha mig någon annanstans. Säg vad ni tycker istället!

Äh jag vet inte, just nu är jag bara less. Beslutet fattar jag imorgon.

Sov gott!


Update: Nej jag tänker banne mig inte sluta blogga för att folk uppför sig barnsligt. Nu ska jag blogga mer bara för det!

5 kommentarer:

Hampus sa...

tradigt... :(

Anonym sa...

Bra att du fortsätter blogga! Gillar ju din blogg :)

Anonym sa...

Nu har du ju redan tagit tillbaka ditt beslut men du får absolut inte sluta blogga (och radera den!). Jag som snart tänker sätta mig och gå igenom din blogg ordentligt och skriva ner varenda litet braigt tips om Beijing som du haft med. Bättre inside-tips kan man ju knappast få :) Keep up the good work och strunta i idioterna som inte vet vad de pratar om!

Unknown sa...

Tack! vad ni är gulliga!

Elllinor, här är lite fördelning:
oktober - november: mest minnen och beräteelser fårn Beijing
december: mycket sevärdhetsfakta
januari: dagböcker
februari: mycket historia
mars: mycket shopping

på ett ungefär i alla fall:)

Anonym sa...

Tack, det gör det kanske lite lättare att "sålla" i alla fall. Det är ju de praktiska tipsen + shoppingtips jag är ute efter - har köpt en prima guidebok som betar av sevärdheterna. Det är synd att Blogger inte har kategorier förresten, det är lite av anledningen till att jag inte har bytt till dem själv (för de har ju betydligt snyggare templates än Webblogg).