torsdag, augusti 03, 2006

Dagar

Jag gillar ju verkligen mitt jobb och är väldigt glad för att jag haft sådan tur. Men jag har insett en sak jag inte gillar: slentrianen. Mitt jobb är absolut inte slentrianaktigt utan snarare väldigt skiftande, roligt och utvecklande. Det jag pratar om är privatlivet. Det följer verkligen ett spår. Så här ser min dag ut:

06.00 Går upp. Morgontrött som jag är förstår jag ingenting. Borstar tänderna, duschar, dricker tre glas vatten (jag är törstig på morgonen), dricker kaffe, plockar ihop alla saker jag ska ha. Skriver upp saker jag ska göra på jobbet, en slags to do-list.

07:00 Bloggar lite om det finns tid.

07:20 Tar bussen till jobbet.

08:00 Efter att ha handlat en latte sitter jag nu på jobbet.

12:00 lunch i 20 minuter, sedan jobb igen

17:00 Säger hej då till alla och tar bussen hem

18:00 Hemma. Lagar mat med Gustav.

19:00 Äter, diskar och väljer kläder inför mogondagen

20:00 Duschar, tvättar bort sminket, målar naglarna, smörjer in mig.

21:00 Ser på en film

22:30 Läser bloggar, kollar mejlen, kollar BP

23:00 Går och lägger mig en bok, oftast guidebok.

00.00 Somnar

Fatta, varje dag! Jag måste skaffa en hobby, så någon dag blir annorlunda i alla fall.

Inga kommentarer: