onsdag, augusti 23, 2006

På tal om magsjuka...

så skrev Malin i en kommentar om hur hon blev magsjuk.

"Förresten, jag blev magsjuk en gång av maten i Kina, men det var inte på någon sunkig resturang, vilket man kan tro, utan på ett foodcenter (högst upp i ett ganska fint köpcenter) där maten stått något för länge och kallnat och sedan värmdes i mikron för att bli varm igen. Mitt tips: Kolla alltså att maten är varm när du får den och inte värms upp en andra gång!"

Har inte fått svar på vilket köpcentrum det var ännu, men är det något på Xidan hade det lätt kunnat vara jag. Jag har ju lunchat på deras foodcourts hur många gånger som helst.

Bra tips i alla fall. Kommer definitivt tänka på det där i framtiden.

3 kommentarer:

M sa...

:) Nope, det var inte på Xidan, det var det stora köpcentret där bargatorna går, men nu kommer jag ju inte ihåg vad det hette, hmm.. Yashow tror jag det var, dessutom på kvällen runt nio då maten stått länge och väntat.. Antar att det är sämsta tiden att äta sådan mat.

Unknown sa...

Se upp lite sommartid, roetmanader i Kina da..

Enda tiden pa aret jag blir magsjuk i Kina. Bruakr annars vara laetta att klara magen daer..

Anonym sa...

Enligt min erfarenhet bör man följa dessa regler om man vill undvika problem med maten:
1. Ät bara där många andra också äter. Nackdelen med att ev få vänta på maten uppvägs av att det är stor omsättning på den och man undviken mat som värms upp eller som legat länge.
2. Kanske viktigare; ät där lokalbefolkningen äter. De betalar inte för dålig mat och inte heller för mat som inte är värd priset.
Guy
www.resbort.com