fredag, augusti 25, 2006

Lite sent i dag

Tog ingen lunch i dag utan åt framför datorn. Så nu tar jag lunch = svarar på privatmejl. Shit vad det är trist att jobba hemma ibland. Jag vill ha arbetskamrater att prata med.

Nytt:

1. Anders på Travelaid tipsade om att tidningen Stopover har väldigt fina bilder från Beijing i nya numret.
2. En läsare som nyligen besökt Beijing avråder alla att åka under sommarmånaderna med motiveringen: "jag svettades så mycket på innerlåren att jag hela tiden trodde att jag pissat på mig. jag har aldrig svettats så mycket. glöm bangkok. beijing är fantamig olidligt".
3. Mitt projekt att hylla journalister slog tillbaka. En journalist skrev ett väldigt argt mejl att han var trött på att små nollor utan liv försökte håna honom. Oh well. Antar att han inte får så många hyllningsmejl:)
4. Lufthansa har kampanjpris till Beijing, cirka 6100 kr.
5. Jag går fortfarande på ris, vatten och blåbärssoppedieten. Dricker dock en kopp kaffe varje morgon. Funkar, men gör mig väldigt illamående. Febern nästan helt borta.
6. Är sjukt trött på att höra:
* "Guuuuuud vad jag önskar att jag hade ditt jobb! Jag vill också kunna slappa så mycket och bara kunna surfa hela dagarna på backpacking.se. Men du får typ ingen lön va? Va, får du lön? Men shiiiit vad sjukt! jag vill också ha betalt för att surfa"
* "Men du ska väl plugga till hösten också? Ska du inte? Ska du bara ha ditt vanliga jobb? Men... är det verkligen smart? Det är väl inte ens ett riktigt jobb du har? Jaha, ja ja men jag hade i alla fall sett till att bli någonting... Dessutom när du har ett så passt slappt jobb och bara surfar hela dagarna borde du ju passa på"
Ehh... i början var det väl lite småkul men nu är det tröttsamt. Mycket kan man säga om mitt jobb som roligt och utvecklande. Men slappt? Nja, knappast.

Back to work!

Inga kommentarer: