onsdag, augusti 09, 2006

Pärlor

En läsare, Astrid, berättade hur hon gjorde när hon skulle köpa pärlor. Kanske något för mig som har väldigt svårt att förklara vad jag vill ha.

När jag är på Hongqiao brukar jag ha en rätt bestämd idé av vad jag vill ha och sedan letar jag ganska länge tills jag hittar något liknande. Jag vet att man kan rita upp det, men ärligt, hade ni sett hur jag ritar så hade ni förstått varför jag avstår. Jag är verkligen den mest oestetiska tjejen på den här jorden. När jag jobbade på förskola kunde personalen aldrig skilja på vilka bilder som var mina och vilka som var femåringarnas. Nuff said.

Astrid tog med sig bilder på smycken från en stor svensk designer, Snö of Sweden, som tillverkar sina dyra smycken i Kina. Och vips, så gjorde de en "kopia" till henne för en billig peng.

Observera att det inte blir en riktig kopia. Du får inte några loggor eller så.

tack för tipset, Astrid!

Inga kommentarer: