söndag, april 02, 2006

Kläder

Vad ska man ha med sig för kläder till Beijing? Ska man klä ner sig så att de inte fattar att man är turist?

Ulrika: Oavsett vad du tar på dig så kommer det lysa turist om dig, om du inte är kines. Rånrisken är inte särskilt stor i Beijing men att dra på fetaste rolex-klockan och diamanthalsband när du ska på marknad är väl aldrig smart, oavsett land.

Om man går på marknader i Beijing så ska man definitivt ha så enkla kläder som möjligt. Dyker du upp i armanikostym kommer de definitivt sätta ett högre pris än om du hade haft jeans och tröja.
Dock bör du ha i åtanke att du får mycket bättre service på t.ex. hotell om du är snyggt klädd.

Jag brukar ha med mig samma kläder som jag använder i Sverige och det brukar funka.

Vart jag än åker tar jag alltid med mig mitt juicyset som är perfekt om man ska åka buss långt eller vid flygturen. Jeans på ett flygplan är inte skönt. Förutom det har jag alltid en DvF-wrap. Enkel, classy och funkar i alla finare sammanhang.

Inga kommentarer: