fredag, april 14, 2006

Varför om Beijing?

Hej!
Jag tänkte fråga dig en sak. Hur kommer det sig att du valde att starta en blogg om just Beijing? Du verkar ju ha ett rätt spännande liv så varför inte en blogg om ditt privatliv? Eller en modeblogg? Jämför man med "de riktiga modebloggarna" verkar du ju shoppa mer än vad de gör och du verkar ju vara väldigt trendig med pumps, wrapklänningar etc. ?

Ulrika: Jag hade faktiskt en blogg om mitt privatliv från början men jag visste inte vad jag skulle skriva. Jag har inte ett dugg spännnande liv faktiskt:) Det kändes bara krystat när jag skulle skriva.

Angående modeblogg så jovisst shoppar jag ganska mycket. Men jag är helt ointresserad av trender. Jag läser inte en enda modetidning eller modeblogg och jag skulle aldrig se på modeprogram på TV. För mig är det viktigt med utseende då jag vill se respektabel ut och har en väldigt snygg mamma. Jag har växt upp med en mamma som alltid lärt mig att det är viktigt att se bra ut. Men det är inte en hobby eller något jag tänker på mer än när jag är i affären. Jag går aldrig och längtar efter att handla något, vill jag ha något handlar jag det.
Däremot går jag alltid och längtar efter att resa och läser allt jag kommer över som har med resande att göra.

Varför jag valde Beijing vet jag inte riktigt. Egentligen borde jag kanske ha valt en mer bred blogg om resande. Men Beijing är min favoritstad och jag har alltid stört mig på att det finns så lite användbar info om Beijing på nätet. Antingen är texterna som finns säljande eller fyllda av propaganda och rätt och fel. Jag ville skriva en blogg som var neutral och tog upp saker man vill veta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns tusen och åter tusen bloggar om privatliv och mode. Bra val att välja ett lite udda ämna som Beijing. Intressand i min mening då jag är intresserad av att åka dig själv någon dag. Dags att köpa en vinstlott.

Thérèse sa...

Jag håller med Daniel , det finns så fruktansvärt många bloggar om mode och folks privatliv. Privatlivsbloggarna är sällan särskilt roliga för dom flesta verkar leva samma lugna , ospännande svenssonliv som jag lever.
Jag skulle gärna se mer variation på bloggar överhuvudtaget för det är väldigt mycket likriktning idag. Jag ser gärna många bloggar om många olika saker varför inte blogga om katter, lim , miljö , stickning, städning , spel, böcker , film , träd , fötter , sjukdomar , andra länder , målarfärg , mat , dryck , leksaker , kaniner ja eller vad som helst. Men inte en till modeblogg eller privatlivsblogg

Jag gillar din blogg så ta inte illa upp men det har blivit lite för mycket väskor och shopping för min smak. Men många läsare gillar säkert det.
Jag vill ha mer fakta , guidning och bilder från Beijing. Men som sagt det är bara min åsikt och ta det inte som kritik jag gillar din blogg trots väskor och shopping:)
Glad påsk!

Unknown sa...

Therese: I ärlighetens namn tycker inte jag att de roligaste inläggen jag skriver handlar om shopping.
Samtidigt följer jag ju de önskemål som kommer in i min undersökning och 93 % vill att jag ska skriva mer om shopping. Så, ja. Förhoppningsvis kommer det snart en boom av sevärdhetsälskare så jag kan skriva om sånt.

Thérèse sa...

Nej jag förstår att många gillar det och det var absolut ingen kritik från min sida. Köpa grejer på resmålet är ju också en del av resandet. Ska man till Beijing är det ju kul att veta vad man kan hitta saker man är intresserad av. Jag gillar som sagt din blogg jättemycket. Det var bara min personliga åsikt. Jag får väl ta och fylla i din undersökning som motvikt till alla shoppinggalningar.