onsdag, april 05, 2006

Shopping:klockor


Alla som läser min blogg har nog insett för länge sen att jag är total shopoholic. Egentligen är det väldigt märkligt då jag har noll intresse för modevärlden. Jag läser inga modetidningar, ser inga program och läser inga modebloggar. Så egentligen har jag noll koll på vad som är inne.

Något jag verkligen gillar är klockor. Jag älskar att ha en fin klocka. Vet inte varför, men det känns lyxigt att ha ett par stycken. De ovan har jag köpt i Beijing och är mina absoluta favoriter!

Det enda trista med klockorna är att det alltis står något märke på. Trist. Hade hellre velat ha ett kinesiskt tecken eller nåt.

Klicka på bilden för att se den i större format.

Den silvriga i metall köpte jag på Hongqiao för 60 kr! Min dyraste någonsin i Beijing! Men den var så himla fin så jag inte kunde motstå den.

Den svarta är i plast och superenkel och funkar till allt. 20 kr vid Xidan.

Den vita är himla fin om man bara har svart och vill bryta av med någon färg. 25 kr på Sidenmarknaden.

Den röda är min favorit då den är ganska ovanlig. den är i skinn och armbandet kan man vira tre gånger runt armen. Den känns mer som ett fint armband än klocka. 30 kr på Hongqiao.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket läckra klockor och BRA priser, minst sagt. =) Har du sett Chique.se och deras klockor? Superfina... /Pellan