måndag, april 24, 2006

Roligast

När jag fulbloggade tidigare idag glömde jag ju berätta det roligaste!

Jag går alltid igenom mina konton innan jag får lön för att se hur mycket jag smällt. Jag lever ganska billigt och kan lägga undan ganska mycket.

Efter att jag räknat ihop vad jag gjort av med fick jag panik.

29500 kr sedan 25 mars. jepp, tjugoniotusenfemhundrakronor.
Fattade ingenting och började räkna på hur mycket jag shoppar och började tänka att jag har allvarliga problem. Efter 20 minuters ångestångestångest kom jag på: jag köpte ju faktiskt två biljetter till bangkok för ett par veckor sedan. Två flygbiljetter + hotell blir rätt mycket pengar.

Problemet löst. Ångesten över.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt ÄR hemskt! Tittade på mina uttag för ett tag sedan och märkte att flera hundringar "försvunnit". Men så fort jag räknat efter vad jag faktiskt köpt så gick allt ihop. Hehe ja, sätter man ihop allt man spenderar så låter det som jättesummor...

therese edberg sa...

hehe ja då va de rätt förståligt att summan drog iväg;)

Anonym sa...

Hej! Kul blogg! Blev faktiskt väldigt exalterad över att ha hittat till din blogg, eftersom jag till julen ska göra mitt första besök till Beijing! Mamma är helt hooked hon ska dit för 3:e gången på 2 år nu i maj och följer såklart med i december också...

Unknown sa...

Citrin: Visst är det hemskt, men här handlade det ju om cirka 15 000 som jag glömde bort. Var riktig ångest där ett tag!

Joo-mee: Ja, och det kommer kännas värt det när jag är där:)

Patty: Ååh vad roligt. Jag lovar att du kommer älska det! Beijing är helt fantastisk. Skriv nåt mejl om du vill ha tips eller har några frågor! ulrika@backpacking.se

Anonym sa...

Jättesnällt! Kommer höra av mig när det börjar närma sig =)