lördag, april 01, 2006

Teorier om mig

Jag får rätt många mejl där folk undrar vem jag är. Vissa verkar tro att jag bor i Kina, andra att jag pluggat där och ytterligare en del tror att jag pluggar kinesiska. Ingenting passar. Vissa verkar rätt nyfikna så här är en summering av mig och vad jag gjort.

Jag heter Ulrika. Jag är 24 år och har bott i Sverige i hela mitt liv förutom året efter gymnasiet då jag bodde i Grekland. Jag har läst svenska, litteraturvetenskap och historia. Idag jobbar jag som redaktör på backpacking.se och skriver uppsats om Kulturrevolutionen.

Jag har enbart turistat i Beijing. Jag har aldrig någonsin bott, pluggat eller jobbat där. Därför har min blogg en väldigt ytlig och lättsam karaktär. Jag kan inte göra ett Insider-scoop. Jag gör turistscoop.

Inga kommentarer: