torsdag, juni 15, 2006

Backpacking

Som alla vet så är backpacking.se verkligen min passion och nästan alla vakna timmar handlar om den sidan.

Idag blev jag ganska chockad när jag läste detta hos en annan bloggare:
"Efter att ha läst om all bloggmobbing , alla hot och elaka kommentarer som Ulrika (jag tycker verkligen det är jättetrist att hon får så mycket skit) får känns det som om backpacking.se är ett ställe som drar till sig ganska obehagliga personer så det skulle nog kännas en aning olustigt att skriva där. Även om naturligtvis majoriteten av alla som hänger på backpacking.se är normala människor. Jag har en bekant som skriver krönikor i Aftonbladet sen flera år som bara någon enstaka gång får ett otrevligt mail och aldrig dödshot. Då är ändå Aftonbladet mer läst än backpacking.se"

Jag kanske har varit extremt otydlig, men fallet är verkligen inte så! Och jag hoppas verkligen inte att fler där ute tror att backpacking.se är värsta mobbningssidan.

Jag blir absolut INTE mobbad genom backpacking.se. Snarare det motsatta. På backpacking.se hänger fantastiska människor och det är så grymt bra stämning, något alla medlemmar kan skriva under på. Kolla själva kommentarerna till artiklar. Hur ofta ser man så snälla ord?

Visst får jag fruktansvärt många sura mejl, men då måste ni ju tänka på att jag är redaktör, INTE skribent. Jag är ju ansiktet utåt och då får man ju ta de sura och besvikna mejlen. Och visst finns det säkert journalister på Aftonbladet som får mindre sura mejl, men än en gång: jag är inte skribent. Jag är redaktör.

Dessutom är jag karriärskåt ung tjej som kommit ganska långt i media. Då får man ganska mycket skit. Även på aftonbladet, vilket EvaEmma Andersson fick uppleva. Hade jag varit 35-årig man hade förmodligen hatbreven varit färre.

Visst blir jag bloggmobbad ibland på den här mobben, men den här bloggen är INTE backpacking.se. Och att "backpacking.se är ett ställe som drar till sig obehagliga typer" är så fel det bara kan bli. Backpacking is da shit! Jag älskar det och våra medlemmar!
Och det här var så fint skrivet! Jag blir verkligen rörd!

Inga kommentarer: