tisdag, juni 27, 2006

Dagens intervju

Universitetstjej som skriver uppsats om bloggar: Hoppas du att bloggen leder till ett jobb?
Jag: Nej, jag har redan ett jobb som jag trivs med.
UT: Jaså, vad jobbar du som?
Jag: Redaktör på backpacking... men det vet du ju?
UT: Jomen jag menar ett RIKTIGT jobb.
Jag: Ja.... det är ett riktigt jobb.
UT: Jomen asså ett du får betalt för att göra.
Jag: Jag får betalt.
UT: Jomen asså en riktig lön.
Jag: Ja.... jag får en riktig lön. En redaktörslön. Jag är en vanlig Svensson.
UT: Skämtar du?
Jag: Nej...
UT: Så du får alltså betalt för att bara slappa och surfa på backpacking hela dagarna? COOLT!!!

Ja, så kan man också se det:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Seriöst: man måste ha gjort någon sorts research innan man sätter igång och intervjuar folk!

Lena sa...

Jag har hört rykten om att Bill Gates och Eric E. Schmidt också plockar ut lön för att bara sitt och hänga framför sina datorer. Så himla slappt. Man undrar ju när de ska inse att det är dags att växa upp, klippa sig och skaffa sig ett riktigt jobb, typ vaktmästare eller byggbas.

Unknown sa...

Wettergren: ja, shit vilka slöisar! Det är på grund av sådana människor samhället ser ut som det gör idag.

Cliff Hanger sa...

Hon verkar inte vara den vassaste kniven i lådan, om man säger så. Vadå research, liksom.