lördag, juni 17, 2006

Morgon

Jag har precis vaknat och morgonmyser med en kopp kaffe på balkongen. Försöker intala mig själv att jag inte ska jobba nu på helgen. Jag är inte van vid 8-17 på vardagar. Känns sjukt slappt att inte jobba under hela helgen utan endast dega.

Läste ett inlägg hos El Mango som verkligen fick mig att tänka. Varför har jag aldrig gett blod? Jag har ju inget att skylla på? Måste sätta upp det på to do-listan. Om jag ngn gång hamnar på sjukhus vill jag att de ska ha blod i mängder till mig, då får jag ju ge något tillbaka:)

Läste även ett inlägg hos Japanese som fick mig att Japan och Kina i alla fall har en sak gemensamt - de tar alla för amerikaner. Varför? Varje, varje gång jag är i Beijing frågar de om jag är amerikan. Jag brukar alltid svara "Vad då, är jag så fet" och då tittar de på mig och säger "nej, du är smal". Ironi verkar inte vara så hett i Kina.

Inga kommentarer: