torsdag, juni 01, 2006

Handlat det där i Kina idag?

Jag insåg en grej på lunchen.

Jag stod vid bankomaten och började tänka på mina kläder. Jag hade ett vitt linne, en Koola Anna-tröja, blå dieseljeans, pumaskor, äppelgrön handväska och en röd skinnplånbok i handen. Det här är ingen modeblogg så det handlar inte om min outfit. Det jag insåg som var ganska roligt, var att allt jag hade på mig, förutom Koola Anna-tröjan är köpt i Beijing. Ännu roligare var notan.

Linnet - 5 kr i en klädesaffär vid Trumtornet
Den äppelgröna väskan - 10 kr på Wangfuijing
Dieseljeansen - 60 kr på Sidenmarknaden
Pumaskorna - 40 kr på Hongqiao
Skinnplånboken - 15 kr i en affär i Qianmen

Hela min outfit har alltså kostat 130 kr. Skrattretande va?

Särskilt när jag inser att Koola Anna-tröjan kostade 459 kr. Nästan fyra gånger så mycket som allt annat tillsammans.

Tror ni jag saknar Beijings shopping eller?

3 kommentarer:

Filip Lam sa...

haha när min bror besökte kina förra året åt han och tre vänner middag på restauran för cirka 20 kronor. Snacka om att känna sig rik.

Anonym sa...

Sidenmarknaden var väldigt bra i pris o kvalitet. Jag hade räknat med usel kvalitet men faktum kvarstår alla kläder jag köpte där har behållit färg, passform och storlek. En nackdelen att jag inte kollade storleken på alla kläder så jag fick ge bort en hel del. Däremot är de skor jag köpt dåliga. Är mjuka skor lika med dåliga skor?

Unknown sa...

Filip: ha ha, ja man längtar verkligen tillbaka.

Robban: Nej vilken otur! De skorna jag köpt på Sidenmarknaden har funkat himla bra, men det är i o f s sneakers.
Ett tips är Hongqiao där de är lite billigare och har lite bättre kvalité.