fredag, juni 02, 2006

Uppsatsen

Vet inte om jag berättat men min uppsats är färdig och opponerad på nu. Det gick faktiskt rätt bra trots att opponentgruppen bestod av 99 % blivande lärare (blivande lärare kan ibland ta på sig uppgiften att vekrligen rätta ALLT, till och med sånt som inte är fel utan bara smaksak). Läraren var dock jättenöjd förutom vid en punkt: jag är för journalistisk, och jag förstår vad han menar. Jag är oerhört skadad av mitt arbete. En uppsats ska inte vara rolig att läsa, den ska inte innehålla stilgrepp och den ska framför allt inte vara mottagarinriktad. Men ja, jag är verkligen miljöskadad. Visst hade jag kunnat skriva en ganska stel uppsats, men hur kul är det?
Well, well, får mitt betyg nästa vecka och skvallrar mer då. Men en sak är säker:
Jag vill aldrig mer läsa en bok eller artikel om Kina under 1960-talet. Aldrig.

Inga kommentarer: