måndag, juni 19, 2006

Läsare, var är ni?

Ha ha, jag har förlorat patetiskt många läsare de senaste två veckorna, d.v.s. sen jag började jobba på riktigt och knappt har tid med bloggen. Well, jag förstår er till fullo. Jag hade inte heller läst.

Är fullkomligt slut idag. Var uppe länge inatt (till fyra), sen upp vid sex och direkt till jobbet, och kom hem för fem minuter sen.

Fick mejl av Ylva idag som är i Beijing. Jag är så avundsjuk. Hon berättade att hon varit på Sommarpalatset och blivit hänförd av skönheten. Dessutom hade hon blivit fotad vid Sidenmarknaden, ha ha, det har hänt mig också!

Turister fullkomligen invaderar Kina, men förmodligen på grund av den enorma populationen, sväljs de. Man ser inte alls så många turister som man tror man ska se. Har också varit med om att de fotat mig med kameratelefoner. För det mesta frågar de först och nån äldre gumma klämmer in sig mellan en och ler sitt största leende. Där står man i mitten och tänker "oj, är det såhär andra känner sig när vi reser"?

Nej, nu blir det god thaimat som jag och Gustav ska laga.

och här är artikeln som var i expressen!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte orolig Ulrika!
Det är sommar och många sitter kortare tid vid sin dator. De kommer tillbaka vad det lider.
Guy

Anonym sa...

Apropå att bli plåtad: sonen som bor i Beijing sedan februari har tagit det till sport att fota alla kineser som vill fota honom. Han har massor med bilder vid det här laget...

Anonym sa...

Hoppas du fortsätter blogga, tycker om din blogg väldigt mkt, spännande att läsa om både Kina & vad som händer i ditt liv i övrigt..lite som att tjuvkika i någons dagbok, typ.. ;)

Cheers

Gunnar Spindelkrok sa...

Jag har nu kommit tillbaka till Sverige och kan läsa Din blogg. Du har inte förlorat mig som läsare, däremot kunde jag inte komma åt Din blogg i Kina! Jag frågade om det och en man på internetcaféet sade att vissa tjänster som Blogspot är stoppat på något sätt. Det hela är ju helt uppåt väggarna, men jag kunde i alla fall skriva på min egen blogg.

Själv blev jag fotograferad vid Himmelska Fridens Torg, dock ej någon annanstans. Det gjorde mig mycket stolt :).

Me sa...

Man förlorar några och vinner några andra...

Anonym sa...

Hallå!
Två veckor kvar till Beijing resan nu! Längtar så mycket...
jag har tänkte handla en hel del och tänkte höra med dej om du har skickat hem varor någon gång hem till Sverige?

MVH E

Unknown sa...

Guy: Det är helt okej för mig så länge de trevliga läsarna stannar kvar:)

Åse: ha ha, gud vad bra gjort! Det ska jag också köra med! Kan bli en hel del bra kort!

Carl: Jovisst är det som en dagbok. Jag blir lite generad ibland när jag inser att folk jag känner läser bloggen.

Gunnar: Jepp, det är en del av Kinas internetcensur. Inte alls roligt.
Du får ju publicera fotot!

Japanese: Så sant. Måste dock säga att jag har trevligare läsare nuförtiden:)

E: har inte gjort det själv, men vet många som gjort det så jag kan fråga dem. Vad vill du veta?

Anonym sa...

Hur mycket det kostar att skicka hem och hur det fungerar.. Tack :)

Gunnar Spindelkrok sa...

Tyvärr fick jag inte fotot som togs av mig, den galanta dam som tog det visade bilden på sin mobil för mig, fnissade och gick.

Jag lovar dock att lägga upp bilder från min resa på bloggen snart. Och att skicka en lista om vilken mat, vilken plats jag uppskattade mest osv.

Unknown sa...

Anonym: Förlåt om det tog lite tid, men här kan du läsa om paketskickande: http://www.backpacking.se/Discussion/ShowPost.asp?PostId=149177&SubMenu=1

Backpacking is the shit om du har såna frågor. Har alltid fått svar på alla frågor jag ställt där:)