måndag, juni 12, 2006

Du gör mig glad...

Idag har varit en rejält nervig dag. Ja, jag vet att jag är en mes, men jag är alltid nervös inför förändringar i livet. Det är då jag är glad att jag har min Gustav. För ibland glömmer man hur bra man har det i livet och att man inte ska oroa sig.
För let's face it; livet är pretty damn good. Jag har världens finaste Gustav som jag bott med i snart fyra år, min fina familj, världens bästa jobb, fina läsare här på bloggen, god ekonomi och fantastiska vänner.
Ibland är det lätt att glömma bort sånt, och då finns alltid Gustav här och rycker upp mig.
Och ja, jag är en nervig människa i många lägen. Jag får smått panik varje gång jag ska flyga och är övertygad om att jag ska dö (snacka om att jag valt fel hobby) och jag kan bli smått panisk då jag ska flytta in på kontoret (som nu, sjukt löjligt).
Men som tur är så har jag Gustav som alltid stöttar och motiverar mig. Det är skönt att ha honom och jag inser vilken tur jag har.

2 kommentarer:

Me sa...

Hört någonstans:
- "Jag är inte rädd för att flyga. Jag är rädd för att krascha."

Unknown sa...

Ha ha, vad bra sagt! Det ska jag också säga nästa gång:)