lördag, juni 03, 2006

Mysig dag

Idag har varit en så mysig dag. Sov ut och låg länge kvar i sängen innan jag gick upp och åt brakfrukost. Därefter har jag städar, lagat mat och kollar på Gilmore girls. Jag gillar slappa dagar, och så gillar jag verkligen att inte gå i skolan längre:) Jag var verkligen trött på det.

Trollen har tyvärr hittat tillbaka. För några veckor sedan stängde jag av kommentarsfunktionen för att jag blev så less på att folk tror att de kan säga vad de vill. Jag tar bort mobbninginlägg direkt. Jag kan ta hur mycket kritik som helst för mitt arbete, men jag tar inte personangrepp och det har jag aldrig gjort. Just nu lutar det åt att göra samma sak igen. I och med att X är döende så orkar jag inte ägna tid åt avundsjuka mobbare som schizofrent hittar nya namn varje dag (ja, jag ser era ip-nummer). Det är så fruktansvärt pussy att hitta på namn, att inte våga stå för vad man tycker, häva ur sig personangrepp och sen skriva "du har inte rätt att radera mina inlägg". Skämtar ni? Tror ni att jag har någon skyldighet att ha en kommentarsfunktion? Nej. Har jag en skyldighet att stå ut med trakasserier? Nej.
Jag kanske ska avslöja att jag inte enbart raderar. Jag skickar även ett mejl till personens bredbandsleverantör och anmäler denne för mobbning. Men det vet nog alla redan.

För det är inte okej att skriva:
"Hoppas att din vän eller släkting eller vem fan det är dör. Det förtjänar du din jävla SLYNA!!!!"
Jag förstår inte det roliga i det uttalandet. Och jag förstår verkligen inte vad som frammanar ett sånt hat.

Nej, tillbaka till slappande, imorgon kommer bli en jobbig dag.

7 kommentarer:

Lena sa...

Så konstigt, det här känns ju inte direkt som en typisk "trollblogg". Vissa ämnen har ju en tendens att dra till sig mer troll än andra, men jag visste inte att resebloggar hörde till den gruppen. Men det kanske räcker med att ha en välbesökt blogg för att de ska börja dyka upp? Eller handlar det om att allt som har med Kina att göra är fel på något sätt? Det vore synd om du skulle behöva stänga av kommentarsfunktionen, för det är ju himla praktiskt att folk kan kommentera och tipsa direkt under inläggen, men samtidigt förstår jag om du inte vill ägna tid varje dag åt att rota igenom en massa energistjälande inlägg som bara är trams. Well, hur som helst, hoppas du fortsätter blogga, med eller utan kommentarsfunktion, för det är en väldigt intressant blogg du fått till.

Unknown sa...

Ja, jag har försökt analysera vad det är som gör mig så provocerande på nätet, då jag aldrig varit med om något liknande i verkliga livet. Jag har faktiskt ingen aning om vad det är. Antar att det är för att bloggen är populär, men jag vet inte.
Tack för ditt stöd i alla fall:)

amanda sa...

Som föregående skrivare har sagt så är det ju inte alls kul med elaka kommentarer och inget man precis vill ägna sin lediga tid åt... :/
Men du har en bra blogg och jag antar att x % av 15 000 läsare är mer än x % av 40 läsare.

Fortsätta blogga i samma stil i alla fall, det är många här ute som gillar det!

Unknown sa...

Amanda: Nej du har helt rätt!
Jag blev bara så ledsen när någon kastade ur sig något så allvarligt. Okej att man kan vara irriterad, men att önska ngn oskyldig död är ju hemskt!

Anonym sa...

Jag tror att det beror litegrann på att du numera är "bloggkändis". Det finns otroligt många där ute som känner till dig och många är, som du vet, avundsjuka på din popularitet och ditt arbete.

Bara för att de själva är okapabla till att skapa ngt bra så finner de nöje i att tracka dig. På ngt sätt "höjer" de sig själv genom att trycka ner dig, tror de.

Man önskar annars inte att någon annan dör, så lågt kan man inte sjunka. De borde sätta sig i din situation och tänka efter hur det skulle kännas om ngn sa så till de. Tyvärr tänker folk sällan på vad det är de håller på med..

A

Unknown sa...

A: Jo, du har säkert rätt men att önska ngn död känns... sjukt. Okej att jag får höra sånt som tönt och mes, men att önska min cancersjuka pappa död är fan under bältet. Så gör man inte.

amanda sa...

Helt rätt, att önska att någon oskyldig människa ska dö är bara... sinnessjukt. Det måste vara en djupt olycklig person som gör något sådant.