tisdag, juni 13, 2006

Tidig morgon

Jag har berättat tidigare om att jag vaknar okristligt tidigt i Beijing. Runt 4.30 slår jag upp ögonen och därefter finns det ingen möjlighet att somna om. De första gångerna tyckte jag att det var otroligt jobbigt, men när man tänker efter så är det bara bra.
Beijing är underbart på morgonen. Går jag i Malmö stadspark 5.00 känner jag mig ganska rädd, men i Beijing är det en helt annan sak. Parkerna är fulla till bristningsgränsen av kineser som gör gymnastik, masserar eller dansar. Det är coolt helt enkelt. Ohc det får en att tänka på uttrycket "Mens sana in corpore sanos" tills man ser kineserna kedjeröka direkt efter träningspasset.

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Jag kan inte latin, men jag gissar att "Mens sana in corpore sanos" betyder "en sund själ i en sund kropp". Kineserna är som Patrik Sjöberg på den fronten alltså.